Gruppträning & sportaktiviteter i Göteborg | Sankt Jörgen Park®
Logo element

Träningspass & schema

Vi erbjuder en mängd olika gruppträningar

Vårschema

AFRO

Till ljudet av trummor dansar vi med stora, kraftfulla och jordnära rörelser i en dynamisk barfotadans. På Afropasset tar vi oss igenom flera olika block inspirerat av den afrikanska dansen och musiken. Du tränar kondition, lite koordination och får massor av träningsglädje!

AQUA FYS 30

Vattenträning anpassad till spamiljö. Här arbetar vi med både kondition och styrka med eller utan redaskap. Intensiva 30min där du själv sköter stretchen efteråt. Insläpp till bassängen tidigast 10min innan klassen startar och du som inte har spakort får stanna max 5 min efter klassen slutat. Dusch är obligatoriskt innan du går ner i bassängen.

AQUA MIND 30

Avslappnande och lugna rörelser i vattnet till rogivande musik. Ett pass som ger välbefinnande och harmoni i kropp och själ! Insläpp till bassängen tidigast 10min innan klassen startar och du som inte har spakort får stanna max 5 min efter klassen slutat. Dusch är obligatoriskt innan du går ner i bassängen.

BODYBALANCE™

En blandning av yoga, pilates och tai chi som gör dig fokuserad och lugn. Du tränar styrka och rörlighet till skön och följsam musik. Passet avslutas med avslappning.

BODYPUMP®

Styrketräning med skivstång för alla kroppens muskelgrupper. Maximal träningseffekt på minimal tid!

BOX

Ett mycket effektivt sätt att träna styrka, kondition samt koordination samtidigt! Grundslagen i boxning kombineras och utvecklas tillsammans med enkla sparktekniker. Box 30 min tränar du i intervaller med boxhandskar och mitsar som dina främsta redskap. Svettigt och intensivt träningspass som ger en bra styrketräning för axlar, armar och överkropp. Suveränt för dig med ett stillasittande arbete. Kom själv eller tillsammans med någon. Har du tur så får du instruktören som sparringpartner! Klassen är 30 min och finns på schemat måndagar.

CHALLENGE

Ett roligt och givande träningspass i cirkelformat, som stärker upp hela din kropp. Här arbetar vi i intervaller med vår kroppsvikt, TRX, battlerope och fria vikter. utförs i stationsformat.

CROSSCAGE

Ett stationsbaserat pass i liten grupp som ökar din styrka, explosivitet och smidighet. Ett häftigt allroundpass med olika funktionella övningar för dig som vill träna hela kroppen. Passet är intervallbaserat och varierar från gång till gång för att utmana dig maximalt och utförs på crosscage-yta som finns i gymmet. Passar både nybörjare och vana deltagare.

CXWORX™

30 min dynamisk träning med funktionella övningar för mage, rygg och säte. Ett pass där du stärker din kropp samtidigt som du förebygger skador, kort och effektivt! Här kan du träna både med och utan vikt. Du lägger det på din nivå!

GRID – TRIGGER POINT THERAPY

Triggerpunkter är små knutar som utvecklas i en muskel när den är skadad eller överarbetad. Trigger Point Therapy lindrar muskelvärk och smärta i samband med dessa områden. samt hjälper dig med återuppbyggnad av muskler och/eller återställa rörelse för lederna. I våra GRID klasser används både rulle och boll för att komma åt olika punkter så effektivt som möjligt.

GRIT STRENGTH

Les Milis GRIT är designat för att på ett effektivt sätt utmana Dig fysiskt genom HIIT (högintensiv intervallträning). Maximera Din styrka Med skivstång och viktplattor, här ökar vi träningseffekten och tränar muskelstyrka.  Grit Strength förbättrar Din syreupptagning, styrka och uthållighet. Allt anpassas efter din nivå. Alla övningar kan skalas ner eller maximeras.

GYMINTRO

Teoretisk genomgång av några övningar i gymet, så du kan börja träna i gymet själv.

HINDERBANA

Fys och teknikträning! Ett roligt och utmanande pass där du använder hela kroppen. Med funktionella övningar tränar du smidighet, styrka, teknik, kondition mm. en relativt högintensivklass, det blir vad du gör det till! I passet ingår hopp, klättring (i nät) och häng (i ringar, rep mm.)

MAQ – HÅLLNINGSTRÄNING

Målet med MAQ träning är att få god hållning, rörlighet och bålstabilitet för att kunna utföra annan träning med god teknik och förbli skadefri. Under klassen använder vi oss främst av vår egen kroppsvikt men även enkla redskap som MAQ-pinnar och gummiband för att höja effekten av träningen. ”Träna för att orka träna”. Klassen finns i 30min & 40min-format.

P.E ONE (3D-träning)

Under en 45-minuters P.E.One-klass kommer du att arbeta i alla tre rörelseplanen på ett effektivt och roligt sätt. Vi rör och använder kroppen som en enhet. Instruktören är din guide som med en säker hand, bra teknik och fantastisk energi kommer att få dig att ladda och explodera till slutet! Vi lovar er en högintensiv klass med svett och puls! Vi är alla unika och därför måste vi träna våra kroppar enligt våra egna förutsättningar.

 

SPINNING

Effektiv kondition på cykel, där i arbetar i olika tempon till medryckande musik. Intensitet bestämmer du själv utifrån din nivå. 30min, 45min eller 60min.  (i 30min ingår ingen stretch)

SPINNING INTERVALL

Ett kortare pass där vi arbetar med olika intervaller vilket är ett effektivt sätt att öka och förbättra sin kondition. Ett kort och intensivt pass på 30min.

SENIOR STYRKA & SENIOR AQUA

Anpassad gruppträning för dig över 65.

STYRKA & PULS 45

Ett intervall pass som ger både kondition och styrka där vi använder oss mest av kroppsvikten men några redskap kan förekomma.

SOMA MOVE®

En holistisk träningsform som både är atletisk och mjuk och där du får kombinera rytm, andning, närvaro, intensitet, glöd, djuriska toner, gymnastiska övningar och barfotaträning. SOMA MOVE® är en träningsform där den starke blir smidig och den smidige blir stark!

ZUMBA

Dansa Zumba och träna hela kroppen. Zumba är så roligt och du glömmer bort att det faktiskt är ett träningspass. Effektiv träning till sköna latinska rytmer.

YOGA

Embodied Yin – är en mjuk yogaform som bjuder in till den djupaste upplevelsen av dig själv, genom yinpositioner, rörelsemeditation, andning, mantra, guidat bildspråk, upplevelsebaserad anatomi och förkropsligandet av visdomen från de fem elementen i klassisk kinesisk medicin.

Hathayoga – Hathayogan är den mest kända formen av yoga ur vilken de flesta andra yogaformer härstammar. Genom att träna kroppen vill man i hathayoga nå sinnet och därmed finna inre balans. Mjuka fysiska rörelser kombineras med andningsövningar och meditation för att uppnå ett hållbart fysiskt och psykiskt välbefinnande.

Mindyoga – Detta är en enklare yoga med färre positioner där vi håller lite längre i varje position, stillsam och uthållig. Kan utföras av dig som är ny på yoga men passar även för den vana yoga utövaren.

Morgonyoga – Detta är en yogaklass med fokus på rörlighet för hela kroppen, främst höfter, säte, rygg, bröst och axlar. En klass där vi kommer åt muskler som blir kortare av tex. styrketräning, löpning, cykling, stillasittande mm. Yogan främjar även vår hållning, ju rörligare vi blir i kroppen ju lättare har vi att hitta tillbaka till en fin hållning.

Yinyoga – Genom yinyoga stärker du sinnet, ökar din andningskapacitet och övar meditation. Det är en stillsam yogaform där du håller positioner en längre stund vilket mjukar upp bindväven, ger musklerna bättre syregenomströmning och mer avslappning. (yinyoga körs sista sön varje månad på söndagens yoga mind tid)

Vinyasa Flow – En lugn & flödande yoga som är lättsam och kan vara lekfull med glimten i ögat, utan att det behöver vara särskilt tufft. Ordet ”vinyasa” kan översättas som ”att placera något på ett speciellt sätt”, som yogapositioner till exempel. I vinyasa koordinerar vi rörelse med andetag och flödar genom olika sekvenser av yogapositioner.