Gruppträning & sportaktiviteter i Göteborg | Sankt Jörgen Park®
Logo element

Träningspass & schema

Vi erbjuder en mängd olika gruppträningar

Höstschema 2021 - vecka 35-49

AQUA FYS 30

Vattenträning anpassad till spamiljö. Här arbetar vi med både kondition och styrka med eller utan redaskap. Intensiva 30min där du själv sköter stretchen efteråt. Insläpp till bassängen tidigast 10min innan klassen startar och du som inte har spakort får stanna max 5 min efter klassen slutat. Dusch är obligatoriskt innan du går ner i bassängen.

AQUA MIND 30

Avslappnande och lugna rörelser i vattnet till rogivande musik. Ett pass som ger välbefinnande och harmoni i kropp och själ! Insläpp till bassängen tidigast 10min innan klassen startar och du som inte har spakort får stanna max 5 min efter klassen slutat. Dusch är obligatoriskt innan du går ner i bassängen.

BODYBALANCE

En blandning av yoga, pilates och tai chi som gör dig fokuserad och lugn. Du tränar styrka och rörlighet till skön och följsam musik. Passet avslutas med avslappning.

BODYPUMP

Styrketräning med skivstång för alla kroppens muskelgrupper. Maximal träningseffekt på minimal tid!

CHALLENGE

Ett roligt och givande träningspass i cirkelformat, som stärker upp hela din kropp. Här arbetar vi i intervaller med vår kroppsvikt, TRX, battlerope och fria vikter. utförs i stationsformat.

Core (CX)

30 eller 45 min dynamisk träning med funktionella övningar för mage, rygg och säte. Ett pass där du stärker din kropp samtidigt som du förebygger skador, kort och effektivt! Här kan du träna både med och utan vikt. Du lägger det på din nivå!

P.E ONE (3D-TRÄNING)

Under en 45-minuters P.E.One-klass kommer du att arbeta i alla tre rörelseplanen på ett effektivt och roligt sätt. Vi rör och använder kroppen som en enhet. Instruktören är din guide som med en säker hand, bra teknik och fantastisk energi kommer att få dig att ladda och explodera till slutet! Vi lovar er en högintensiv klass med svett och puls! Vi är alla unika och därför måste vi träna våra kroppar enligt våra egna förutsättningar.

P.E PERFORMANCE

P.E. Performance – 3D gruppträning
I P.E.Performance kommer du träna i alla tre rörelseplan på effektivt, intensivt och rolig sätt. Du kommer träna igenom hela kroppen under detta 45 minuterspasset med alla de rörelser du behöver i din vardag eller idrott.

P.E. Performance är ett intervallpass med en tydlig och effektiv periodisering av uthållighet, styrka och explosivitet i samma pass.

SJP INTENSE
En tuff intervall klass där vi varvar tyngre styrketräning med intervaller på assault bikes. Klassen går som lower body, upper body och fullbody.

SJP ABS & GLUTES

En 30 minuters klass med fullt fokus på att hitta en brinnande känsla i mage och sätesmuskulatur.

SJP Latino Dance

En dansklass med fokus på latinosteg och rytm! Svettigt, härligt och energigivande!

SJP CARDIO HIIT

Här är en klass för dig som vill komma upp i puls rejält. 30 minuter med fokus på hög intensiv träning. Inga redskap, bara kropp!

SPINNING

Effektiv kondition på cykel, där i arbetar i olika tempon till medryckande musik. Intensitet bestämmer du själv utifrån din nivå. 30min, 45min eller 60min.  (i 30min ingår ingen stretch)

SENIOR STYRKA & SENIOR AQUA

Anpassad gruppträning för dig över 65.

STYRKA & PULS 45

Ett intervall pass som ger både kondition och styrka där vi använder oss mest av kroppsvikten men några redskap kan förekomma.

STYRKA & PULS BEAT 45

Förkoreograferad klass med fokus på mestadels kroppsviktad styrka och cardio intervaller

ZUMBA

Dansa Zumba och träna hela kroppen. Zumba är så roligt och du glömmer bort att det faktiskt är ett träningspass. Effektiv träning till sköna latinska rytmer.

YOGA

Hathayoga – Hathayogan är den mest kända formen av yoga ur vilken de flesta andra yogaformer härstammar. Genom att träna kroppen vill man i hathayoga nå sinnet och därmed finna inre balans. Mjuka fysiska rörelser kombineras med andningsövningar och meditation för att uppnå ett hållbart fysiskt och psykiskt välbefinnande.

Yinyoga – Genom yinyoga stärker du sinnet, ökar din andningskapacitet och övar meditation. Det är en stillsam yogaform där du håller positioner en längre stund vilket mjukar upp bindväven, ger musklerna bättre syregenomströmning och mer avslappning. (yinyoga körs sista sön varje månad på söndagens yoga mind tid)

Vinyasa Flow – En lugn & flödande yoga som är lättsam och kan vara lekfull med glimten i ögat, utan att det behöver vara särskilt tufft. Ordet ”vinyasa” kan översättas som ”att placera något på ett speciellt sätt”, som yogapositioner till exempel. I vinyasa koordinerar vi rörelse med andetag och flödar genom olika sekvenser av yogapositioner.