Logo element

Träningspass & schema

Vi erbjuder en mängd olika gruppträningar

Se schema

AFRO

Till ljudet av trummor dansar vi med stora, kraftfulla och jordnära rörelser i en dynamisk barfotadans. På Afropasset tar vi oss igenom flera olika block inspirerat av den afrikanska dansen och musiken. Du tränar kondition, lite koordination och får massor av träningsglädje!

AQUA FYS 30

Vattenträning anpassad till spamiljö. Här arbetar vi med både kondition och styrka med eller utan redaskap. Intensiva 30min där du själv sköter stretchen efteråt. Insläpp till bassängen tidigast 10min innan klassen startar och du som inte har spakort får stanna max 5 min efter klassen slutat. Dusch är obligatoriskt innan du går ner i bassängen.

AQUA MIND 30

Avslappnande och lugna rörelser i vattnet till rogivande musik. Ett pass som ger välbefinnande och harmoni i kropp och själ! Insläpp till bassängen tidigast 10min innan klassen startar och du som inte har spakort får stanna max 5 min efter klassen slutat. Dusch är obligatoriskt innan du går ner i bassängen.

BODYBALANCE™

En blandning av yoga, pilates och tai chi som gör dig fokuserad och lugn. Du tränar styrka och rörlighet till skön och följsam musik. Passet avslutas med avslappning.

BODYVIVE

Tre träningar i ett. Programmet är 45 min långt och är ett pass där fokus ligger på kondition, bål och styrka. Du får upp pulsen, jobbar styrka och även balans. Ett funktionellt pass som passar dig som tycker GRIT är lite för tufft men ändå vill åt både konditionen, styrkan och rörligheten.

BODYPUMP®

Styrketräning med skivstång för alla kroppens muskelgrupper. Maximal träningseffekt på minimal tid!

BODYSTEP®

Ett enkelt och roligt intervallpass i 45min. Enkla stegkombinationer på stepbräda varvat med styrkeövningar för hela kroppen. Hjärtpumpande, rolig och atletisk stepklass med ledorden energi, kraft och glädje! Effektiv konditionsträning på bräda, styrka med kroppsvikt och viktplatta. Koreografin byts ut var 3:e månad och är samma uppbyggnad tisdag & söndag.

BOX

Ett mycket effektivt sätt att träna styrka, kondition samt koordination samtidigt! Grundslagen i boxning kombineras och utvecklas tillsammans med enkla sparktekniker. Box 30 min tränar du i intervaller med boxhandskar och mitsar som dina främsta redskap. Svettigt och intensivt träningspass som ger en bra styrketräning för axlar, armar och överkropp. Suveränt för dig med ett stillasittande arbete. Kom själv eller tillsammans med någon. Har du tur så får du instruktören som sparringpartner! Klassen är 30 min och finns på schemat måndagar.

CARDIO STEP

Ett enkelt men tufft intervallpass. Enkla stegkombinationer på steplådan varvat med styrkeövningar för hela kroppen.

CHALLENGE

Ett roligt och givande träningspass som stärker upp hela din kropp. Här arbetar vi i intervaller med vår kroppsvikt, TRX, battlerope och fria vikter. utförs i stationsformat.

CROSSCAGE

Ett stationsbaserat pass i liten grupp som ökar din styrka, explosivitet och smidighet. Ett häftigt allroundpass med olika funktionella övningar för dig som vill träna hela kroppen. Passet är intervallbaserat och varierar från gång till gång för att utmana dig maximalt och utförs på crosscage-yta som finns i gymmet. Passar både nybörjare och vana deltagare.

CXWORX™

30 – 30 min dynamisk träning med funktionella övningar för mage, rygg och säte. Ett pass där du stärker din kropp samtidigt som du förebygger skador, kort och effektivt!

DANSAEROBIC

En rolig dansklass med enkla steg till skön musik som boostar ditt inre med energi. Rörelseglädje!

GRID TRIGGER POINT THERAPY

Triggerpunkter är små knutar som utvecklas i en muskel när den är skadad eller överarbetad. Trigger Point Therapy lindrar muskelvärk och smärta i samband med dessa områden. samt hjälper dig med återuppbyggnad av muskler och/eller återställa rörelse för lederna. I våra GRID klasser används både rulle och boll för att komma åt olika punkter så effektivt som möjligt.

GYMINTRO

Teoretisk genomgång av några övningar i gymet, så du kan börja träna i gymet själv.

HINDERBANA

Fys och teknikträning! Ett roligt och utmanande pass där du använder hela kroppen. Med funktionella övningar tränar du smidighet, styrka, teknik, kondition mm. en relativt högintensivklass, det blir vad du gör det till! I passet ingår hopp, klättring (i nät) och häng (i ringar, rep mm.)

MAQ – HÅLLNINGSTRÄNING

Målet med MAQ träning är att få god hållning, rörlighet och bålstabilitet för att kunna utföra annan träning med god teknik och förbli skadefri. Under klassen använder vi oss främst av vår egen kroppsvikt men även enkla redskap som MAQ-pinnar och gummiband för att höja effekten av träningen. ”Träna för att orka träna”

PILATES – (MED ELLER UTAN REDSKAP)

Här ligger fokus på den inre, djupa bålmuskulaturen. Ger bl.a. bättre hållning, smidigare och starkare rygg, samt ökad kroppsmedvetenhet och balans.

SPINNING

Effektiv kondition på cykel, där i arbetar i olika tempon till medryckande musik. Intensitet bestämmer du själv utifrån din nivå. 30min (i 30min ingår ingen stretch), 45min eller 60min.

SPINNING INTERVALL

Ett kortare pass där vi arbetar med olika intervaller vilket är ett effektivt sätt att öka och förbättra sin kondition. Ett kort och intensivt pass!

SPINNING PULS

Spinning i kombination med pulssystemet Polar. Med Polar är det lättare att hitta rätt nivå för att få ut maximal träning på varje pass, utifrån dina förutsättningar. Motivationshöjande och roligt. 45 min eller 60 min.

SENIOR STYRKA OCH SENIOR AQUA

Anpassad gruppträning för dig över 65.

TABATA

Enligt studier är tiden 20 sekunder fysisk hård ansträngning kombinerad med 10 sekunders vila i åtta varv per övning den optimala kombinationen för att utveckla styrka och kondition. Träna så många repetitioner du kan utföra med god teknik under 20 sekunder. Vila 10 sekunder. Upprepa 8 varv. Så bygger vi klassen och fokus av muskelgrupper varieras från pass till pass.
Det perfekta för dig som vill träna både kondition och styrka i kombination!

STYRKA & PULS 45

Ett intervall pass som ger både kondition och styrka där vi använder oss mest av kroppsvikten men några redskap kan förekomma.

STYRKA & PULS 3D

En klass på 45min där du arbetar i flera olika rörelseplan. Du kommer upptäcka flera nya muskler och få en ännu starkare vardag. På denna klassen arbetar vi efter Procedos 3D-matta både med och utan vikter. Här varvas styrka & puls!

STYRKA & PULS HIIT

30min högintensiv klass där du arbetar utanför din vanliga ”komfort zone”. Med skivstång & viktplatta utförs funktionella styrkeövningar varvat med pulshöjande utmaningar. Här har du möjligheten att få snabba resultat!

SOMA MOVE®

En holistisk träningsform som både är atletisk och mjuk och där du får kombinera rytm, andning, närvaro, intensitet, glöd, djuriska toner, gymnastiska övningar och barfotaträning. SOMA MOVE® är en träningsform där den starke blir smidig och den smidige blir stark!

ZUMBA

Dansa Zumba och träna hela kroppen. Zumba är så roligt och du glömmer bort att det faktiskt är ett träningspass. Effektiv träning till sköna latinska rytmer.

YOGA

Embodied Yin – är en mjuk yogaform som bjuder in till den djupaste upplevelsen av dig själv, genom yinpositioner, rörelsemeditation, andning, mantra, guidat bildspråk, upplevelsebaserad anatomi och förkropsligandet av visdomen från de fem elementen i klassisk kinesisk medicin.

Fysyoga – Detta är en lite mer utmanande yoga med fler positioner i ett dynamiskt flöde. Här är det lite större utmaning med styrka, energi och teknik. Kan utföras av dig som är ny på yoga men relativt välkoordinerad samt för den vana yoga utövaren.

Funktionell yoga – Yogan för dig som tränar, vi sträcker ut och ökar vår rörlighet & smidighet. Allt för att få bättre resultat av vår egen träning.

Mindyoga – Detta är en enklare yoga med färre positioner där vi håller lite längre i varje position, stillsam och uthållig. Kan utföras av dig som är ny på yoga men passar även för den vana yoga utövaren.

Morgonyoga – Detta är en yogaklass med fokus på rörlighet för hela kroppen, främst höfter, säte, rygg, bröst och axlar. En klass där vi kommer åt muskler som blir kortare av tex. styrketräning, löpning, cykling, stillasittande mm. Yogan främjar även vår hållning, ju rörligare vi blir i kroppen ju lättare har vi att hitta tillbaka till en fin hållning.

Yinyoga – Genom yinyoga stärker du sinnet, ökar din andningskapacitet och övar meditation. Det är en stillsam yogaform där du håller positioner en längre stund vilket mjukar upp bindväven, ger musklerna bättre syregenomströmning och mer avslappning. (yinyoga körs sista sön varje månad på söndagens yoga mind tid)

Vinyasa Flow – En lugn & flödande yoga som är lättsam och kan vara lekfull med glimten i ögat, utan att det behöver vara särskilt tufft. Ordet ”vinyasa” kan översättas som ”att placera något på ett speciellt sätt”, som yogapositioner till exempel. I vinyasa koordinerar vi rörelse med andetag och flödar genom olika sekvenser av yogapositioner.