Logo element

Träningsfilosofi

Vår träningsfilosofi

Vår ständiga ambition är att erbjuda alla en holistisk och genomtänkt plats, med inspiration och vägledning för träning och en hälsosam livsstil – oavsett vem du är eller hur dina mål ser ut.

Vår filosofi grundar sig i Mensana in corpore sano – En sund själ i en sund kropp. Oavsett om du är elitutövare eller söker lugnet i yinyoga möts vi i en gemensam strävan efter välbefinnande i en kropp som mår bra länge. Det går hand i hand med vårt kunnande och vår passion för vår Sport Club och gör oss till en mästerlig och trygg partner inom hälsa och träning. Vi lägger stor vikt vid att coacha dig utifrån just dina förutsättningarna och hjälpa dig nå dina mål och samtidigt njuta av resan dit.

CARDIO – STRENGTH – YOGA

Vårt träningskoncept består av tre olika delar som alla rekommenderas för att uppnå maximal effekt och balans av så väl fysiskt som psykiskt välmående.För optimala resultat av din träning rekommenderas att du tränar alla tre nedan och även att varva dessa så att träningen både blir mer varierad och då även mer effektiv! Och roligare om du frågar oss.

Cardio

Våra cardioklasser lämpar sig för dig som vill skapa en bättre kondition, öka din förbränning och samtidigt skapa en bättre grundfysik. Våra ledarledda klasser mixas både egen regi men även inslag av Les Mills koncept.
Att våga utmana sig själv och din egen förmåga är perfekt under våra cardio-klasser där du snabbt märker skillnad och hur du orkar mer och mer för varje pass!

Vi rekommenderar att träna cardio 2-3 ggr veckan. Pass som faller in under denna kategorin är följande, och du kan läsa mer om dem under träningspass:

AQUAFYS | SPINNING | STYRKAPLUS | BOX | SENOIRSTYRKA | CROSSCAGE | DANS | ZUMBA | CHALLENGE | BODYSTEP | SENIORAQUA | AFRO

Strength

Styrkeklasser är för dig som vill lägga fokus på att bygga upp en starkare kropp och mer utvecklad muskulatur. I klasserna så varvas vikter & utrustning med kroppsviktsövningar och ger dig en starkare kropp i helhet. Klasserna kan utföras på olika nivåer och du har själv möjlighet att anpassa vikt och rörelse efter din egen nivå. Även här varvas klasser i egen regi och inslag av Les Mills koncept.

Vi rekommenderar att träna styrka 2-3 ggr veckan. Pass som faller in under denna kategorin är följande, och du kan läsa mer om dem under träningspass:

AQUAFYS | CXWORX | STYRKAPLUS | BODYPUMP | SENIORSTYRKA | CROSSCAGE | CHALLENGE | BODYSTEP | SENIORAQUA

Yoga

Vår yogadel består av flera olika alternativ där du fokuserar på en rörligare, smidigare och mer smärtfri kropp samt att ge dig en aktiv återhämtning.
För oss är yoga någonting individuellt och just därför har vi flera olika rörlighetsanpassade klasser som passar allt ifrån dig som bara vill jobba på din mobilitet & hållning till dig som vill lära dig mer om yoga och skapa dig en djupare förståelse och kunskap i YIN- eller VINYASA-YOGA

För dig som vill komplettera din träning utöver dina CARDIO och STYRKA-inslag så rekommenderar vi varmt att minst 1 gång i veckan att lägga fokus på rörlighet och aktiv återhämtning i någon av våra olika mobilitets-delar.

Vi rekommenderar att träna styrka 1-2 ggr veckan. Pass som faller in under denna kategorin är följande, och du kan läsa mer om dem under träningspass:

MAQ | BODYBALANCE | VINYASA | PILATES | SOMAMOVE | YINYOGA | GRID | AQUA MIND | EMBOIEDYIN