Boostday 4 April 2020 | Sankt Jörgen Park En trygg resort - Läs mer
Logo element

Boostday 4 April 2020

Varmt välkomna på en träningsdag där allt är möjligt. Det kommer bli inspirerande träningspass både ute & inne, yoga, föreläsningar, god mat, tillgång till vår sköna pool-lounge mm mm. Alltså en dag du inte kan vara utan!

Instruktörer som du kommer träffa på denna dagen är bl a. Tobias Karlsson, Elaine De Souza, Jim Berg, Nathalie Bergkvist, Sara Trolte, Pia Andersson, Linda Seignér, Karoline Pettersson, Inger Halldin & Peter Alvegard!

Detta ingår:

  • Träningspass
  • workshop´s
  • Föreläsningar
  • Mellanmål 
  • Vällagad lunch
  • Goodiebag
  • Träningsglädje
  • Tillgång till Pool-lounge

När: Lördagen den 4 April 202

Tid: 08:30-16:30

Pris: 1400kr (Medlemmar på Sankt Jörgen Park betalar 1100kr)

Bokning: Du säkrar din plats via www.parkshop.se

Dagens instruktörer:

Tobias Karlsson (Dans & föreläsning)

Föreläsningens tema: Utanförskap, allas lika värde & drömmar.

Dansklasserna kommer bli ”Queen- Don´t stop me now” & ”This is me” som går hand i hand med föreläsningen.


Elaine De Souza (Yoga)

Yogaklasser:YOGA CONDITIONING” , ”YIN BLISS LEG LOVE ” & ”YOGA – BACK TO BASICS

Inger Halldin (Föreläsningar & Yoga)

Inger är mental coach, PT och yogalärare här på Sankt Jörgen Park. Hon föreläser om välmående och hållbar hälsa genom företaget Living People.

Nathalie Bergkvist (Löpklasser & föreläsning)

Löpträning:

Ett varierat löppass i grupp där du får personlig feedback på ditt löpsteg av Nathalie från VarjeSteg och lär dig grunderna i skonsam och effektiv löpning. 

Föreläsningen ”Smärtfri löpning” av Nathalie Bergqvist från VarjeSteg ger dig mer kunskap till varför smärta uppstår och hur du kan förhindra skador genom att bli medveten i ditt rörelsemönster.


Linda Seignér (Styrka & Puls i Utegym)

Linda Seignér badar gärna kallt, umgås med vänner och gillar att cykla i skog och på landsväg. Hon har över 20 års erfarenhet som instruktör och är lic. PT, kostrådgivare och hälsocoach. Driver sedan 2017 YouGo HealthPlan som är en digital hälsoplattform för företag som vill arbeta förebyggande med medarbetarnas hälsa. Vid sidan av inspirerar hon fortfarande inom gruppträning både inne och ute i YouGo by Linda samt utbildar inom hälsa för framtidens ledare.  
Energi, glädje och engagemang genomsyrar hennes klasser där alla kan vara med utefter sina egna förutsättningar.  

Sara Trolte (Ocr/Hinderbana & föreläsning)

Leg. Lärare i idrott och hälsa som brinner för att sprida rörelseglädje både på och utanför arbetstid . Min idrottsliga bana och förkärlek till fysisk aktivitet inleddes ute i längdskidspåren. Näst på tur fann jag intresse för både innebandy och löpning, tätt följt av styrketräning i samband med påbörjade studier mot att bli lärare. Thai- och kickboxning, CrossFit samt Fitness5 har även korsat min aktiva väg strax innan jag påbörjade min satsning inom OCR.

Pia Andersson (Yoga, core & SomaMove)

Karoline Pettersson (Kostföreläsning)

Karoline är leg dietist med extra kunskap inom idrottsnutrtion. Föreläsningen kommer att handla om hur man med enkla och små lösningar kan göra stor skillnad i sin kost oavsett mål. Vi kommer gå igenom hur man på bästa sätt optimerar kosten för både prestation, viktnedgång samt muskeluppbyggnad. Under föreläsningen kommer hon slå hål på ett antal myter och främst fokusera på att göra mat enkelt

Jim Berg (Cykelklasser & Föreläsning)

Jim har mångårig erfarenhet som instruktör och tävlinscyklist. Jim arbetar sedan 2007 via sitt eget företag iMEiT som konsult mot träningsbranschen inom framförallt konceptutveckling, workshops och föreläsningar riktade mot konditionsträning. Samt med att utbilda instruktörer primärt i Spinning/cykling med ett speciellt fokus mot Watt-baserad cykling. I bagaget har Jim bland annat en fystränare-utbildning från Bosön, Idrottsvetenskap från GU samt blandade kurser mot idrott och hälsa samt media. Tidigare har Jim dels varit Team Manager för nationella elit-team inom landsvägscykling och oxå själv tävlat aktivt inom det.

Peter Alvegard (HIIT, PE.ONE & Spinning med live-dj!)

Peter arbetar på Sankt Jörgen Park sedan 2013 med gruppträning, personlig träning & kostrådgivning. Peter´s fokus ligger på det lättsamma lika väl som på de tuffa intervallerna i olika passen.

Passförklaringar:

Cykel Uthållighet (Jim Berg) – Uthållighet är temat för dagen. Vad är uthållighet, hur kan vi bättre maximera den träningstid vi har given, och hur tränar vi uthållighet på bästa möjliga vis i en cykelsal? Kom och rulla till lite härliga toner så sätter vi press på syresystemen!

Cykel Intervall (Jim Berg) – Intervaller intervaller intervaller. Hur skiljer sig olika typer av intervaller från varandra, hur påverkar vår återhämtning arbetet i nästa interval, och vad är en interval egentligen? Vi testar på olika typer av arbeten och olika sätt att utföra det arbete, kom och utmana gränserna! 

Spinning med Live-DJ! (Peter Alvegard & Dj AntMan) – Här ligger fokus på att ha en rolig stund ihop med part-känsla. Intervaller kommer varvas med uthållighet och vi kommer helt glömma bort all träningsvärk från dagen

Löpträning (Nathalie Bergquist) – Ett varierat löppass i grupp där du får personlig feedback på ditt löpsteg av Nathalie från VarjeSteg och lär dig grunderna i skonsam och effektiv löpning. 

SomaMove (Pia Andersson) – En holistisk träningsform som både är atletisk och mjuk och där du får kombinera rytm, andning, närvaro, intensitet, glöd, djuriska toner, gymnastiska övningar och barfotaträning. SOMA MOVE® är en träningsform där den starke blir smidig och den smidige blir stark!

Yoga Garuda (Pia Andersson) – Garuda kombinerar flödet och det spirituella elementet i yoga med fokuset och coren från Pilates till en organisk träningsform som skapar lugn, smidighet och styrka. Garuda är en utmaning som ger dig ökad fysisk vitalitet.

YinYoga och Meditation (Inger Halldin) – Avsluta din Boostday med en återhämtande och vilsam Yin. En stund att få landa i dagens intryck och mjukt få stretcha kroppens muskler.

PE.ONE (Peter Alvegard) – Under en 45-minuters P.E.One-klass kommer du att arbeta i alla tre rörelseplanen på ett effektivt och roligt sätt. Vi rör och använder kroppen som en enhet. Instruktören är din guide som med en säker hand, bra teknik och fantastisk energi kommer att få dig att ladda och explodera till slutet! Vi lovar er en högintensiv klass med svett och puls! Vi är alla unika och därför måste vi träna våra kroppar enligt våra egna förutsättningar.

HIIT (Peter Alvegard) – HögIntensivIntervallTräning innehåller både styrka och kondition. Det är ett härligt pass där svetten rinner och hjärtat slår. Vi utmanar kroppen med hjälp av olika redskap eller med vår kroppsvikt i olika intervaller för att träna på ett effektivt och utmanande sätt.

Hinderbana/OCR (Sara Trolte) – Fys och teknikträning! Ett roligt och utmanande pass där du använder hela kroppen. Med funktionella övningar tränar du smidighet, styrka, teknik, kondition mm. en relativt högintensiv klass, det blir vad du gör det till! I passet ingår hopp, klättring (i nät) och häng (i ringar, rep mm.) Sara anpassar övningarna efter gruppen!

Styrka&Puls Utegym (Linda Seignér) – Ett roligt intervallpass i cirkel som ger både kondition och styrka där vi använder oss mest av kroppsvikten men även några redskap kan förekomma.

Styrka&Puls Funktionell UTE (Linda Seignér) – En klass där vi involverar den inre coren och balansen samtidigt som kör styrka och kondition på ett lekfullt och roligt sätt, vi använder oss främst av gummiband och kroppsvikten.

Core (Pia Andersson) – Här tränar vi just vår core. Det kommer bli utmanande övgningar för både de inre stabiliserande musklerna som de yttre. Mage, rygg, höft – din centrala del i kroppen!

Översikt Föreläsningar:

Jim Berg – Träningsplanering för uthållighetsidrottare: Chansa inte med din uthållighetsträning – gör en plan! I denna föreläsning får du 10 konkreta tips som hjälper dig att strukturera upp din träning. Jim Berg, tränare med fokus på just konditionsträning kommer att tala om periodisering, kvalitet och återhämtning för uthållighetsidrottare. Du får tips om olika mätmetoder för utvärdering av dina resultat och framsteg och en jämförelse mellan den trendiga korta/tidseffektiva träning och mera traditionell uthållighetsträning.

Inger Halldin – Stark, Hållbar och Framgångsrik: Hur klarar vi lyssna efter våra egna drömmar när vi konstant är omgivna av brus? Hur skapar vi hållbara och välmående liv? En personlig berättelse om att bryta ihop och komma tillbaka ännu starkare.

Inger HalldinChecka in till din fulla potential: För att nå mål behöver vi inte bara veta vart vi ska, utan vi behöver också kunna se vart vi är. En workshop med konkreta tips på hur vi kan göra våra mål nåbara. 

 

Nathalie Bergquist – Smärtfri löpning: Föreläsningen ”Smärtfri löpning” av Nathalie Bergqvist från VarjeSteg ger dig mer kunskap till varför smärta uppstår och hur du kan förhindra skador genom att bli medveten i ditt rörelsemönster.

Karloline Pettersson – Kost: Karoline är leg dietist med extra kunskap inom idrottsnutrtion. Föreläsningen kommer att handla om hur man med enkla och små lösningar kan göra stor skillnad i sin kost oavsett mål. Vi kommer gå igenom hur man på bästa sätt optimerar kosten för både prestation, viktnedgång samt muskeluppbyggnad. Under föreläsningen kommer hon slå hål på ett antal myter och främst fokusera på att göra mat enkelt

Tobias Karlsson: Utanförskap, allas lika värde & drömmar!

Kategori: